
Про створення безпечного освітнього серидовище
Психологічний всеобуч: «Особливості булінгу та як його подолати»
Відповідно до офіційного наказу в Коцюбинському ліцеї №2 було проведено заходи та виховні години
, котрі стосувались питання спотерів
.
Це неформальна спільнота людей, які захоплюються фотографуванням чи відеозйомкою різних інфраструктурних об’єктів
. Найбільш популярними серед спотерів є об’єкти транспортної інфраструктури
(мости, аеропорти, залізничні вузли, порти тощо) та транспортні засоби (літаки, поїзди, автомобілі тощо). Щоб зробити унікальні кадри
, спотери проникають на закриті території та наближаються до важливих об’єктів, а потім викладають фото
та відео в соціальні мережі, наприклад у ТікТок
, із метою монетизації свого захоплення
. Однак після російського збройного вторгнення на територію України спецслужби держави-агресорки почали активно використовувати спотерство з метою збору розвідувальних даних для визначення цілей та планування повітряних атак на Україну.
Соціальний педагог Любов Ярова та практичний психолог Ольга Оробчук провели ряд інформаційних бесід із цього питання з учнями різних класів
, класні керівники
додали цю тему до обговорення на виховних годинах
.
Дуже важливо в ході проведення такої роботи поінформувати дітей та підлітків, а також їхніх батьків про негативні наслідки поширення в соціальних мережах фото- та відеоматеріалів
, у яких наявні об’єкти транспортної чи іншої критичної інфраструктури, попередити про відповідальність за такі дії в умовах воєнного стану, передбачену чинним законодавством.



📌📌Пам’ятка: “Зачепінг – це не гра. Це не екстрим. Це квиток в один кінець…”
⁉️ Що таке зачепінг?
Зачепінг – це небезпечна практика, коли люди (переважно підлітки) чіпляються за зовнішні частини потягів, трамваїв чи автобусів, щоб проїхати «з вітерцем». Зазвичай вони знімають відео цього «подвигу» і викладають у соцмережі, шукаючи лайки, коментарі та схвалення.
⁉️ Але чи варта така хвилинна слава твого життя?
⁉️ Чому зачепінг смертельно небезпечний?
👉 1. Висока швидкість – висока небезпека!
Потяги та громадський транспорт розганяються до великих швидкостей. Один різкий рух, випадковий порив вітру, зіткнення з гілкою або тунелем – і ти можеш зірватися. Наслідки – тяжкі травми, інвалідність або смерть.
👉 2. Електрошок, який не залишає шансів!
Дотик до контактних дротів або навіть просто наближення до них може вразити тебе струмом у 27 000 вольт – цього достатньо, щоб миттєво зупинити серце.
👉 3. Водій не зможе тобі допомогти!
На відміну від комп’ютерної гри, тут немає кнопки «повторити». Водій не бачить зачеперів і не встигне врятувати тебе у критичний момент.
👉 4. Юридична відповідальність!
Зачепінг – це порушення правил безпеки на транспорті. За такі дії можна отримати штраф або навіть кримінальне покарання. Але найгірше – це не штрафи, а те, що одного дня ти можеш просто не повернутися додому.
⁉️ Чому підліткт стають зачеперами?
➡️ Гонитва за лайками та популярністю. Але жоден лайк не вартий твого життя.
➡️ Пошук адреналіну. Є багато інших способів отримати адреналін – спорт, активний відпочинок, подорожі.
➡️ Друзі підбурюють. Справжні друзі не змушують ризикувати життям – вони його цінують.
❗️❗️❗️Як уникнути цієї пастки?
✅ Скажи «НІ» ризикованим витівкам. Не ведися на заклики друзів чи соцмереж.
✅ Знайди безпечну альтернативу екстриму. Спробуй паркур, скейтбординг, велоспорт, туризм – це теж круто, але без смертельного ризику.
✅ Говори з однолітками. Якщо бачиш, що хтось хоче спробувати зачепінг, розкажи йому про реальні наслідки.
✅ Будь свідомим. Твоє життя – найцінніше, що в тебе є. Не віддавай його заради кількох секунд популярності.
❗️❗️❗️Ти маєш вибір!
У твоїх руках – майбутнє, сповнене можливостей, подорожей, досягнень і щасливих моментів. Не витрачай його на небезпечні забави. Зачепінг – це не гра. Це не екстрим. Це квиток в один кінець. Обери життя!!!
Автор тексту і пам’ятки: Олеся Толкачова



🚨 УВАГА! ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ УЧНІВ, БАТЬКІВ ТА ПЕДАГОГІВ!
Шановні учні, батьки, вчителі!
⚠️ Служба безпеки України фіксує зростання випадків вербування підлітків через соціальні мережі, зокрема у Telegram, для вчинення диверсій та інших небезпечних дій проти України.
‼️ Пам’ятайте: навіть спроба домовленості про участь у підривній діяльності може каратися позбавленням волі на строк до 15 років або довічно (ст. 113 Кримінального кодексу України).
🔺 Як вас можуть втягнути?
🔹 Через обіцянки “легкого заробітку” за виконання простих завдань (передати предмет, підпалити, закласти речі у певне місце);
🔹 Створення груп у Telegram, де дають “секретні” завдання;
🔹 Пропозиції взяти участь у «челенджах» із небезпечними завданнями.
📌 Що потрібно знати і робити?
✔️ НІКОЛИ не погоджуйтеся на підозрілі пропозиції від незнайомих осіб в інтернеті;
✔️ Не вступайте у сумнівні групи в Telegram, де пропонують заробіток або закликають до дій проти держави;
✔️ Переходьте на безпечні месенджери для спілкування (Viber, WhatsApp) — Telegram активно використовується ворогом для вербування;
✔️ Якщо вам пишуть із незрозумілими пропозиціями – негайно повідомте батьків, учителів або поліцію;
✔️ Пильнуйте акаунти в соцмережах — не передавайте свої дані іншим людям, не клікайте на підозрілі посилання.
👮♂️ Пам’ятайте! Ворог використовує підлітків у своїх цілях, не шкодуючи нікого. Відомі випадки, коли виконавців підривали разом із вибухівкою!
📞 У разі підозрілих ситуацій телефонуйте 102 або звертайтеся до правоохоронців.
💬 Звертаємося до батьків і педагогів:
✅ Говоріть із дітьми про небезпеку онлайн-спілкування;
✅ Залучайте правоохоронців до профілактичних заходів у школах;
✅ Спільно контролюйте онлайн-активність дітей.
⚡️ Захистимо наших дітей разом!
Залишайтеся пильними. Бережіть себе і Україну! 💙💛
5 березня 2025 року для здобувачів освіти 8-9 класів Коцюбинського ліцею №2 соціальним педагогом Любов Яровою та вчителем основ здоров’я Михайлом Штукою було проведено ряд заходів, спрямованих на запобігання та зниження рівня вживання психоактивних речовин (алкоголь, куріння, наркотичні речовини)
, інфекційних захворювань. Учителями було продемонстровано фото та відеоматеріали
, перегляд інформаційних презентацій. Класним керівникам
для опрацювання даних питань було надано інформаційні матеріали на Classroom.
Наші діти – це майбутнє здорової і сильної країни!


Триває тиждень інформатики у Коцюбинському ліцеї №1.
Для учнів 6-9 класів відбулися відкриті презентаційні уроки з пам’яткою про поведінку в інтернеті та звісно ж безпеку ,а також інтерактивні ігри для знавців інформатики




11 лютого2025 року, Україна
разом з іншими країнами світу відзначає День безпечного Інтернету
, метою якого є підвищення обізнаності про цифрову безпеку серед дітей
.
Сьогодні кожна друга дитина в Україні користується Інтернетом, що свідчить про постійне зростання кількості користувачів
. Водночас підлітки часто не обізнані щодо онлайн-ризиків
, із якими вони можуть стикатися в мережі.
З нагоди Дня безпечного Інтернетуз метою підвищення обізнаності дітей, батьків та педагогів
щодо безпечного використання мережі Інтернет та попередження негативних явищ, пов’язаних з його використанням, здобувачі освіти Коцюбинського ліцею №2 доєднались до зустрічі на платформі CISCO Webex на єдиний урок з кібербезпеки
.
Учні дізналися, як створювати надійні паролі та налаштовувати двофакторну автентифікацію для поштових облікових записів
. Також вони ознайомилися з методами захисту від фішингу
та пройшли тест на безпеку електронних фінансів
.
Інтернет – це простір можливостей, але безпека завжди має бути на першому місці




Говорити про безпеку та майбутнє з учнями є важливим завданням!
У Коцюбинському ліцеї №2 регулярно проводяться заходи, які допомагають нашим учням
краще орієнтуватися в сучасному світі та будувати власне майбутнє
.
Любов Ярова, соціальний педагог, провела інформаційні уроки
з теми протидії булінгу для учнів 9-11 класів
. Шкільне середовище має бути безпечним та комфортним для всіх. Під час уроків учні дізнались:
Що таке булінг і які його форми;
Як вчасно його розпізнати та що робити, якщо ти став свідком або жертвою;
До кого звертатися за допомогою та як підтримати тих, хто страждає від цькування.
Учніактивно обговорювали реальні ситуації, ділилися думками та шукали шляхи вирішення конфліктів мирним шляхом
. Спільними зусиллями ми будуємо культуру взаємоповаги та підтримки!
Профорієнтаційні заходи – це ще одна важлива справа, яку важливо якісно проводити.
Вибір професії – один із найважливіших кроків у житті кожного
. Щоб допомогти нашим старшокласникам зорієнтуватися у світі професій, Любов Ярова
провела якісну роботу з учнями.
Учні дізналися про сучасні тренди на ринку праці та затребувані професії;
Розібрали, які навички будуть корисними в майбутньому;
Отримали корисні лайфхаки щодо вибору кар’єрного шляху та вступу до закладів освіти.
Ці заходи стали чудовою нагодою для школярів замислитися про власні здібності, таланти та майбутнє покликання.
Разом ми створюємо освітнє середовище, у якому кожен відчуває підтримку та можливості для розвитку!


Управління молоді та спорту Київської обласної державної адміністрації проєктом «Безпека 360°» завітали у Коцюбинську громаду.
Для молоді провели захід неформальної освіти, під час якого обговорювали статеві ознаки та тілесні процеси, говорили про культуру згоди, фізіологічні особливості, розвінчували міфи про тіло та сексуальність.
Крім того, презентували карткову гру, розроблену у межах прогами сексуальної освіти підлітків і молоді Київської області.
Також під час заходу розповіли про діяльність U-Report і можливості цифрової платформи. Учасники і учасниці долучилися до обласного опитування про потреби молоді Київщини у заходах неформальної освіти.
Заходи реалізовано Київським обласним молодіжним центром спільно з Управління молоді та спорту Київської обласної державної адміністрації






БУЛІНГУ НЕ МІСЦЕ В НАШОМУ ЖИТТІ!
У Коцюбинському ліцеї №2за участі поліцейського офіцера Коцюбинської ТГ, старшого лейтенанта поліції Людмили Бикової
, директора Ліцею Олега Горового
, заступника директора з виховної роботи Ігоря Пінчука
, практичного психолога Ольги Оробчук
, соціального педагога Любові Ярової
відбулась важлива зустріч, на якій обговорювалось питання щодо поведінки
та порушників серед здобувачів освіти, протидії булінгу
та алгоритм дій щодо недопущення його серед здобувачів освіти Ліцею
. Після чого було проведено бесіду з класними керівниками
, які одразу ж провели виховні години, бесіди, круглі столи з даного питання
та за планом виховної роботи і надалі проводитимуть регулярно і триматимуть ситуацію на контролі
.
БУЛІНГ — це проблема, із якою стикаються тисячі дітей і підлітків щодня. Прикладом, за останній час є жаливі випадки в інших місцевостях
. Кожен із нас може вплинути на те, щоб цей світ став добрішим
. Підтримай тих, хто потребує допомоги, і не будь байдужим до чужого болю.
Як розпізнати булінг? Що робити, якщо ви стали жертвою чи свідком?
Надаємо чіткі поради:
• Не мовчіть! Звертайтесь до дорослих, учителів чи поліції.
• Не відповідайте агресією. Це лише погіршить ситуацію.
• Фіксуйте факти. Особливо, якщо мова про кібербулінг.
Булінг – це не проблема одного, це виклик для всіх нас.
Разом ми здатні це зупинити!
СКАЖІМО «НІ!» БУЛІНГУ РАЗОМ!


Ювенальна поліція України проводить опитування щодо запобігання булінгу та насильницької поведінки серед підлітків, щоб зробити наших дітей безпечнішим!
https://docs.google.com/…/1FAIpQLSdLICQAJkHu…/viewform
Служба безпеки України спільно з Національною поліцією продовжує загальнонаціональну інформаційну кампанію «Спали» ФСБшника». Вона спрямована на протидію вербуванню молоді російськими спецслужбами та запобіганню підпалам, терактам і диверсіям.
Адже такі злочини як підпали майна ЗСУ, держустанов чи їхнє мінування класифікуються Кримінальним кодексом України як тероризм або диверсія. І за них передбачена сувора кримінальна відповідальність навіть для неповнолітніх.
Однією зі складових інформаційної кампанії є соціальний відеоролик «Спали» ФСБшника», підготований СБУ спільно з відомим українським кінорежисером Любомиром Левицьким. Відео інформує громадян, і зокрема молодь, про невідворотність покарання за подібні злочини. Адже російські спецслужби активно «полюють» саме на неповнолітніх в інтернеті, пропонуючи злочинні «підробітки».
Протягом 2024 року СБУ та Нацполіція затримали понад 450 осіб, які за дорученням російських кураторів займалися підпалами в Україні. Фактично українські правоохоронці знаходять усіх виконавців злочинів. І замість «легких грошей» фігуранти отримують підозру від СБУ і перспективу тюремного ув’язнення.
На відео показана історія двох неповнолітніх – хлопця й дівчини, які погодилися на пропозицію кураторів із російського ФСБ вчинити злочин, але були затримані українською спецслужбою.
Використовуючи ключовий меседж – «Не пали своїх! «Спали» ворога!», СБУ закликає молодь повідомляти про будь-які спроби вербувань у спеціальний чат-бот «Спали» ФСБшника» t.me/spaly_fsb_bot.
Для цього достатньо вказати деталі пропозицій від ворога, а також номер телефону чи нікнейм особи, яка схиляла до злочину. Передана інформація є конфіденційною, вона ретельно перевіряється співробітниками Служби безпеки. Отримані дані допоможуть СБУ ще ефективніше протидіяти розвідувально-підривній діяльності російських спецслужб.
Станом на сьогодні до чат-боту «Спали» ФСБшника», який запрацював у середині грудня 2024 року, вже надійшло понад 1300 повідомлень. Усі вони стосувалися спроб представників спецслужб рф залучити українців до вчинення різного роду злочинів, мета яких – дестабілізувати ситуацію в нашій державі та знизити її обороноздатність.
Стартувала всеукраїнська акція «16 днів проти насильства»
Мета акції – привернути увагу суспільства до проблеми насильства в сім’ї та закликати до її подолання.
У закладах освіти Коцюбинської ТГ протягом тижня триватимуть тематичні виховні заходи.
25 листопада у Коцюбинському ліцеї #1 пройшла акція “Не вдар, а відіжмись” (Слуцька Ю.Г., Бабенко М.А., Бавзенюк А.Ю., Кондрашин В.О
https://www.facebook.com/share/v/19wcWbjG7j
У Коцюбинському ліцеї #2 – гра “Дерево доброти”, урок на тему “Протидія насильству та його різновидам” (Ярова Л.І.)
https://www.facebook.com/share/p/15GNbNDzCj
ВАЖЛИВО
Якщо ви стали свідком або жертвою насильства, не мовчіть!
Куди звертатися за допомогою:
Національна поліція України: 102
Урядова гаряча лінія: 15-47
Безоплатна правова допомога: 0-800-213-103

Щороку тисячі людей потрапляють у пастку сучасного рабства, відоме як торгівля людьми або “біле рабство”. Це може мати різні форми: трудова експлуатація, втягування в злочинну діяльність тощо.
Соціальний педагог Любов Ярова та практичний психолог Ольга Оробчук (Коцюбинського лыцею №2) проводили просвітницько-профілактичні заходи, спрямовані на підвищення обізнаності суспільства, аби кожен із нас міг розпізнати ознаки торгівлі людьми та уникнути загроз.
Цього тижня проводимо спеціальні лекції, тренінги та інформаційні сесії, щоб нагадати, що торгівля людьми може торкнутися будь-кого, незалежно від віку, статі або соціального статусу.
Як не стати жертвою?
1. Уникайте сумнівних пропозицій роботи за кордоном.
2. Не віддавайте паспорт стороннім особам.
3. Ознайомтеся з контактами екстрених служб.
Захищаючи себе, ми стаємо сильнішими у боротьбі з торгівлею людьми. Тільки разом ми зможемо подолати це явище та забезпечити майбутнє без рабства для всіх.



Тішимося за відзнаки наших працівників
Вітаємо Манташову Ольгу Дмитрівну, соціального педагога Коцюбинського ліцею №1, та Слуцьку Юлію Григорівну, практичного психолога Коцюбинського ліцею №1, з отриманням сертифікату від Міністерства освіти і науки разом зі Всеукраїнською програмою ментального здоров’я «Ти як?», Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та громадською організацією «JuniorS», а також наш заклад з отримання диплому подяки про участь у Всеукраїнському флешмобі-практиці «Моментал» – моменту турботи про себе» до Дня ментального здоров’я 10 жовтня 2024 року.
Створюємо спільними зусиллями щасливе, здорове та свідоме дитинство


10 жовтня – Всесвітній день ментального здоров’я
.
Практичний психолог Коцюбинського ліцею №2 Ольга Оробчук проводила для учнів початкової школи цікаві інформаційні хвилинки та руханку, присвячену темі ментального здоров’я.
У цей день важливо нагадати собі та оточуючим, що турбота про психічне здоров’я так само важлива, як і про фізичне
. Давайте разом піклуватися про себе і підтримувати один одного
. Тому що любов до себе та до оточуючих наповнює життя новими барвами
04.10.24 року у ЗДО 1 “Ластівка” відбувся практичний семінар на тему “Арт-терапевтичні методи роботи з дітьми” на якому асистент вихователя Боярінцева Марія Олександрівна нагадала педагогам про використання елементів арт-педагогічного та арт-терапевтичного впливу у процесі терапевтичного заняття. Наголосила, що ці заняття дають можливість краще візуалізувати та висловлювати свої внутрішні почуття, переживання, сумніви, усувати конфлікти, переживати важливі події в найбільш емоційно прийнятній формі. В кінці семінару педагоги вправлялись у виготовленні дерева Бажань, де розкрили свій творчий потенціал, свою фантазію.Марія Олександрівна підвела підсумок, що всі люди різні, що можуть бути лише спільні інтереси.
У Коцюбинському ліцеї №1 з вересня 2024 року розпочав роботу гурток «Лідерство» для учнів 9 – 11 класів (керівник гуртка Слуцька Ю.Г.). Головним завданням та метою гуртка є розвиток лідерського потенціалу учнів шляхом формування в них лідерських якостей,
ключових компетентностей, сприяння отриманню ними досвіду лідерської поведінки;
розвиток навичок спілкування,
критичного аналізу ситуації,
конструктивної поведінки в конфліктних ситуаціях; розвиток критичного мислення, інфомедійної грамотності,
умінь орієнтуватися в потоці різноманітної, суперечливої інформації.
Це буде дуже корисними вміннями для учасників гуртка, майбутніх громадян світу, які в свою чергу свої набуті знання та вміння втілять на різноманітних практикумах, заняттях, заходах з учнями нашого ліцею і своїм прикладом зроблять свій вклад в громадянському суспільстві країни та будуть надихати інших.



25 вересня у Коцюбинському ліцеї №2 відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу
. На ньому педагогічні працівники закладу у тісній співпраці із Ірпінським інклюзивно-ресурсним центром зосередилися на питаннях, пов’язаних з наданням якісної підтримки та вихованням учнів з особливими освітніми потребами
. Обговорення включало аналіз роботи і розгляд різноманітних задач, що стосуються освітнього процесу, соціально-емоційного розвитку та індивідуального супроводу здобувачів освіти, яким надається інклюзивний супровід
. Одним із основних питань, розглянутих на засіданні , було визначення ефективних стратегій, методів і практик, які дозволять нам створити інклюзивне середовище, де кожен учень буде мати можливість розвиватися та досягати свого повного потенціалу
. Розглянуті важливі питання, такі як адаптація до навчання, індивідуальне планування та оцінювання, взаємодія з батьками та спеціалістами
.
Обмін думками дав багато цінних ідей і рекомендацій, які можна втілити в повсякденну практику. Важливо розуміти, що кожен учень має свої унікальні потреби і можливості, і ми повинні працювати разом, щоб забезпечити їм найкращі умови для розвитку


